Domeniul imobiliar rămâne unul generos în oportunități pentru cei vor să își valorifice spiritul antreprenorial. Fie că ai deja o afacere imobiliară sau îți dorești să începi una, profitul agenției tale imobiliare este cu siguranță esențial pentru business-ul tău.
Cum însă menții agenția ta imobiliară profitabilă, într-o perioadă în care nesiguranța domină piața? Da, oamenii sunt mai prudenți acum, dar conștientizează faptul că imobiliarele vor fi mereu investiții sigure. Cu siguranță că oportunități vor exista în continuare, iar provocarea este ca agenția ta imobiliară să poată profita de acestea.
De multe ori ne gândim că strategia noastră trebuie să fie una inovatoare atunci când pornim un business. Adevărul este însă că tot strategiile simple și consacrate, dublate de muncă și perseverență, își dovedesc de cele mai multe ori eficacitatea.
Ai mai jos câteva lucruri care vor mări șansele de profit ale agenției tale imobiliare, chiar și în perioadele de stagnare economică.
Pentru o agenție imobiliară profitabilă ai nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct
Intuiția și inspirația de moment nu sunt suficiente dacă vrei să faci din agenția ta imobiliară o afacere profitabilă. Experiența te va ajuta cu siguranță, dar se va dovedi o armă cu adevărat eficientă dacă vei avea și un plan de afaceri bine pus la punct.
Planul de afaceri al agenției tale imobiliare te va ajuta să iei decizii corecte de-a lungul timpului, acționând rapid când apar probleme. Pornește de la scopul și misiunea agenției tale pentru a trasa apoi obiectivele pe termen lung și scurt. Adaptează mereu aceste obiective la piață și la cerințele ei de moment.
Poate că în 2019 erai interesat de dezvoltarea și sporirea profitului agenției, iar acum este momentul unei consolidări a rezultatelor obținute. Dacă anul trecut apartamentele de închiriat sau investițiile în spații de birouri erau în trend, acum vânzările sau închirierile de case sunt mai degrabă în atenția potențialilor clienți.
Nu uita așadar de planul tău de afaceri, cu obiective adaptate momentului. Acesta te va ajuta să anticipezi oportunitățile, dar și riscurile. Vei putea, cu ajutorul planului de afaceri, să analizezi rentabilitatea investiției sau rezultatele acțiunilor de promovare, dar și să îți depășești competiția.
Citește și: De ce este esențial să ai un plan de afaceri pentru agenția imobiliară
Promovarea online – o acțiune la îndemână pentru ca agenția ta imobiliară să obțină profit
Tot de la un plan trebuie să pornești și aici. Vor fi canale care îți vor aduce mai multe lead-uri și vânzări și pe acestea trebuie să te concentrezi.
Ultima perioadă a marcat o creștere a interesului pentru promovarea online. Pe măsură ce internetul a ajuns principala sursă de informare pentru multe persoane, promovarea online este un must pentru orice agenție imobiliară.
Criza medicală care impune măsuri de distanțare nu face decât să accentueze un trend evident de ceva vreme. De la website-ul și blogul personal la publicitatea pe rețelele sociale, newsletter-ul de companie sau prezența în presa online de specialitate, toate aceste modalități de promovare trebuie să facă parte din planul tău de marketing.
Canalele tradiționale nu sunt nici ele de neglijat dacă vorbim despre imobiliare. Domeniul este unul sensibil la recomandări, așa că multe persoane vor alege o agenție cu care o rudă sau un prieten a colaborat foarte bine. În plus, contractul de vânzare-cumpărare al unei case ar putea avea ca punct de pornire o plăcuță pe care cineva a scris cu litere mari „De vânzare”.
Citește și: Secretele unei agenții imobiliare de încredere
Pentru o agenție imobiliară profitabilă sunt necesare și programele de training și suport
Oamenii sunt în centrul activității unei agenții imobiliare. De profesionalismul și pregătirea acestora va depinde în mare parte succesul business-ului.
Domeniul imobiliar este un domeniu sensibil la recomandări, iar un agent imobiliar profesionist le va primi din partea clienților mulțumiți. Formarea de adevărați profesioniști se va traduce prin profit pentru agenția imobiliară și un avantaj competițional cert pentru aceasta.
Citește și: Afaceri imobiliare în România post pandemie
Ce avantaje ai atunci când alegi o franciză imobiliară cunoscută
Marele avantaj al alegerii unei francize imobiliare este că vei avea din start la dispoziție nu doar o agenție imobiliară, ci și toate premisele unei afaceri profitabile.
Alegând o franciză apreciată beneficiezi de un brand cunoscut și de un model de business de succes. În același timp, ai acces la traininguri și programe de mentorat și suport care ar aduce costuri mari agenției tale. Se adaugă asistența în dezvoltare sau un sistem de promovare care și-a dovedit deja eficiența. Pe scurt: ai toate premisele pentru ca afacerea ta să fie una de succes.